11.6.08

To αυτοσχέδιο viral

Το viral, όντας μόδα έχει καταφέρει να αποπροσανατολίσει λίγο τον κόσμο της διαφήμισης. Βλεπεις λοιπόν ενθουσιασμένους πελάτες και διαφημιστικές, δημοσιότητα και buzz, που εξυπηρετούν όμως ποιον?

Μετράμε σωστά την επιτυχία μιας καμπάνιας? Για παράδειγμα, πόσο πραγματικά αύξησε τις πωλήσεις της vodafone, το τόσο πετυχημένο πρώτο viral του πρώτου livefeeds. Πόσοι απο εμάς θυμόμαστε ή ακόμα περισσότερο γνωρίζαμε ποια υπηρεσία της εταιρίας διαφήμιζε?

Αμφιβάλω αν αυτη τη στιγμή ακόμα και οι διαφημιζόμενες εταιρίες εχουν αυτή τη γνώση ή το ενδιαφέρον (!) να μαθουν αν κέρδίζουν και τι απο τέτοιες ενέργειες. (χωρίς αυτό να είναι ο κανόνας)

Οταν αυτό το σύνολο διαφημιστών και διαφημιζομένων ωριμάσει το τοπίο θα ξεκαθαρίσει. Προς το παρόν έχει ενδιαφέρον να βλέπουμε πως εξελίσσεται όλο αυτό.

Ετσι πχ τρομερό ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός, οτι έφτασε στα χέρια μου το πρώτο αυτοσχέδιο - viral.

Λέω αυτοσχέδιο γιατι αποτελεί την προσπάθεια ενός ιδιώτη να αυτοδιαφημιστεί χωρίς κόστος.
Με ένα προσωπικό project και προσωπική εργασία, που σκοπό έχει να διαδώσει στο κοινό την πληροφορία οτι διατηρεί μεσιτικό γραφείο, κατάφερε κατι (μαλλον καταλάθος) που αν αναλογιστούμε την κλιμακα στην οποία βρίσκετε, είναι πετυχημένο.

Τι κάνει? Γυρίζει ενα video με background το site της εταιρίας του, εικόνες που τον δειχνουν να σεφάρει στο site και και να χρησιμοποιεί τις λειτουργίες του, ακόμα και να περιφέρεται στο γραφείο του. Απο πίσω ακουγεται το τραγούδι του Πάριου "το πουλάω το σπίτι"....

Δεν ξέρω γιατι ήλπιζε οτι θα το στείλει κάποιος αυτό σε κάποιον άλλο, παντως απ ότι μου εξήγησε το έκανε συνειδητά. Δεν έχει σημασία γιατί το στέλνει ο κόσμος. Ουτε έχει σημασία το οτι η διακίνηση μοιάζει να γίνετε κυριώς μεταξύ απορημένων διαφημιστών.

Δεν ειναι πιθανόν το πραγματικό target group του. Ομως αν συνδιάσουμε δυο απλές παραδοχές θα δουμε την επιτυχία:

1. οπως εγραψα στην αρχή, προς το παρόν, ουτε οι επαγγελματίες μπαίνουν στον κόπο να μετρήσουν την επιτυχία των ενεργειών τους με κριτήριο την αυξηση της πώλησης, αλλα αρκούνται στο να μετρουν την επιτυχία σε κλικς.

2. το video στο οποιο ανεφέρομαι, έχει κανει 664 views στο youtube μεσα σε 4 μέρες (7 Ιουνιου - 11 Ιουνίου) ενω το trailler του livefeeds 3 της vodafone εχει κανει 417 απο τις 22 Μαίου μέχρι τις 11 Ιουνίου.

Ενας συμπολίτης μας λοιπόν χωρίς κόστος, και χωρίς τη συνδρομή διαφημιστικής, έπεισε το καταναλωτικό κοινο να διαδωσει τις υπηρεσίες του, με ταχύτητα 60 ατομα τη μέρα (και συνεχίζεται)

= VIRAL.




http://www.greekestate.gr/

7 σχόλια:

Panos είπε...

Καλημέρα και συγχαρητήρια για το blog και την ιδέα δημιουργίας του.

Ευχαριστούμε επίσης για καλά λόγια που έχετε γράψει για ενέργειες της OgilvyOne.

Σε ότι έχει να κάνει με την πραγματική αποτελεσματικότητα μη αυτοσχέδιων viral ενεργειών, και ειδικά αυτή του Livefeeds για τη Vodafone, που διαφήμιζε τη δυνατότητα online ανανέωσης χρόνου ομιλίας μέσω του Vodafone.gr, τα νούμερα λένε πως οι πωλήσεις της συγκεκριμένης υπηρεσίας αυξήθηκαν κατά 8% τον μήνα που ξεκίνησε η καμπάνια και έχουν έκτοτε διατηρηθεί σε αντίστοιχα επίπεδα.

Πέραν τούτου όμως, η αξία που έδωσε στο brand της Vodafone η συγκεκριμένη ενέργεια είναι ανυπολόγιστη, μιας και ακόμα και σήμερα όλοι μιλάνε --και εσείς-- για το πόσο καινοτομική ήταν αυτή η καμπάνια.

Τέλος, το trailer του Livefeeds 3 δεν είναι viral ενέργεια για να προωθηθεί από χρήστη σε χρήστη και να έχει πολλά views. Είναι διαφημιστικό μέσο για τη προώθηση του τρίτου μέρους της interactive ταινίας που αποτελούν το "Livefeeds 2.0" και "Livefeeds 3". Οπότε ας μην συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα.

Έχοντας πει όλα τα παραπάνω, οφείλω να πω πως το video "To poulaw to spiti" είναι πρωτότυπο, και έχει αρκετή πλάκα. Αν και τραβάει πολύ για να φτάσει στο "διαφημιστικό" μέρος και δεν είναι "ξεκάθαρο"... :-)

greekviral είπε...

Pano ευχαριστούμε για το comment.
Eυχαριστούμε και για τη σχετική με την αύξηση των πωλήσεων διευκρίνηση, γιατι πραγματικά εκεί βρίσκετε τελικα η επιτυχία μιας καμπάνιας. Διαφορετικά διαφημίζει τη διαφημιστική.

Ουτως η άλλως η εν λόγω καμπάνια εχει σηματοδοτήσει την αγορα ποικιλοτρόπως και με επιτυχία και στην παρούσα φάση η αξία των αριθμών είναι μικρή. Το οτι λέτε ότι είχε και επιρροή στις πωλήσεις, την κάνει ακόμα πιο σημαντική.

Το ερώτημα πάντως παραμένει. Μετράνε οι διαφημιστικές και οι πελάτες την αύξηση πωλήσεων σε σχεση με τα virals, όπως στο εξωτερικό ή στη νέα Ελληνική αγορά μετράνε απλά τα κλίκ? Και αν όχι τι θα γίνει όταν το κάνουν αυτό?

Το trailer του livefeeds 3 πραγματικά είναι ανόμοιο με το "To poulaw to spiti". Μάλιστα είχαμε ήδη θιξει παλιότερα οτι ειναι απλά ενα μέσο προώθησης του viral και μάλιστα έξυπνο. H σύγκριση γίνετε γιατί σε κάθε περίπτωση η ogilvy, σίγουρα θα έκανε τις απαιτούμενες ενέργειες ώστε να πετύχει επικεψημότητα στο video. Η διαφορά επισκεψημότητας σε έναν ερασιτέχνη σηματοδοτεί απλά το γεγονός οτι είναι απρόσμενο και δύσκολα υπολογίσιμο το πόσο θα πετύχει ενα viral.

Το "σπίτι" κι εχει φτάσει τις 700 επισκέψεις απο χτες. Και βεβαια δεν μπορούμε να είμαστε αυστηροί και να λέμε για το διαφημιστικό μέρος του viral γιατί το έκανε ένας μεσίτης!

Ανώνυμος είπε...

Μια διόρθωση μόνο.Το GreekEstate δεν ειναι μεσιτικό γραφείο, ούτε εγώ είμαι μεσίτης. Το GreekEstate είναι ένας συγχρονός Δωρεάν τρόπος προβολής ακινήτων με σκοπό την πώληση ή την ενοικίαση, σε όλη την Ελλάδα. Όλα τα μέλη μας μπορούν να καταχωρούν Δωρεαν αγγελιές, στο GreekEstate δεν υπάρχει καμία χρέωση ούτε λαμβάνουμε μεσιτείες! Όσον αφορά το "Εγώ" ειναί "Εμείς" και είμαστε 2 νέοι που φιλοδοξούμε να αλλάξουμε το σημερινό κατεστημένο του Real Estate στην Ελλάδα! To be continued...

Simos Kosmetatos είπε...

Συγνώμη αλλά 700 επισκέψεις δεν είναι πολύ...

Σε 100 ανθρώπους να το στείλει ο δημιουργός με email, έγιναν οι 700 επισκέψεις.

Αλήθεια πόσοι πήγαν από το YouTube στο site ξέρουμε; Υπήρχε link; Και πόσο αυξήθηκε η καταχώριση αγγελιών;

greekviral είπε...

Ευχαριστώ simo. Οι 600 επισκεψεις φυσικά και δεν ειναι πολλες. Οταν μιλαμε για καποιον που δεν είναι η δουλεια του αυτή όμως ειναι αρκετες. Ουτως η αλλως όμως το point μου δεν ειναι στο αν ειναι πολλες οι επισκέψεις. Ειναι ακριβως σε αυτό που λες πόσοι πηγαν μετά στο site? και αν αυτό μας απασχολει για να κρίνουμε την επιτυχία ενος ερασιτεχνικού viral , τότε πως θα πρέπει να κρίνουμε ενα επαγγελματικο?

p.s. ειναι 1600 πλεον... οχι 600 (σε 10 μερες)

Ανώνυμος είπε...

Επειδή βλέπω έντονο ενδιαφέρον για το video, απλά σας αναφέρω ότι σύμφωνα με το analytics μας, το youtube έχει στείλει 67 επισκέψεις σε 4 μέρες. Λέω 4 μέρες γιατί στην αρχή δεν υπήρχε link (δεν το είχα σκεφθεί!) Βέβαια δεν προσμετράω όσους απλά ήρθαν στο GreekEstate βλέποντας το site στο Video... Δεν ξέρω αν αυτό τα στοιχεία σας βοηθούν για κάτι πάντως εμένα με οδηγούν να δημιουργήσω κι άλλα videos με παρόμοιο χαρακτήρα αλλά καλύτερη δουλεία!To συγκεκριμένο video φτιάχτηκε μέσα σε 5 λεπτά(λοση και η διάρκεια του) με λήψη απο κινητό, όταν τυχαία άκουσα το τραγούδι και μου ήρθε η ιδέα και φτιάχτηκε περισσότερο για δοκιμή. Αναμείνατε το sequel!

Ανώνυμος είπε...

Να προσθέσω ότι σε google search "to poulaw to spiti" πρώτο αποτέλεσμα βγαίνει το Video...